Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Design

Identity Works skapar Arlas globala varumärkesidentitet

Publicerad: 25 juni 2014, 07:29

Design- och varumärkesbyrån Identity Works ligger bakom Arlas helt nya globala varumärkesidentitet som lanseras i samtliga kanaler världen över. Uppdraget innefattar en utveckling av en global identitet, en verktygslåda och digitala styrverktyg för både design som kommunikation.


Ämnen i artikeln:

Identity WorksArla

Identity Works har arbetat med Arla i många år, främst för den svenska marknaden.

– Vi är extremt glada över det ökade förtroendet vi nu fått i att ansvara för Arlas globala varumärkesuttryck i alla kanaler, säger Anette Brolin Berg, kundchef på Identity Works i ett pressmeddelande och fortsätter:

–       Komplexiteten har varit att utveckla en varumärkesidentitet och relevanta styrverktyg som fungerar både på etablerade marknader men även på tillväxtmarknader globalt, fortsätter Anette Brolin Berg.

Uppdraget har handlat om att kommunicera Arlas själ och hjärta i alla kanaler under varumärkeslöftet "Natural goodness". Identity Works lösning är inspirerad av nordisk design och en lekfullhet som nu rullar ut globalt.

–       Arlas produkter med sitt skandinaviska ursprung har en renhet och positivism som tilltalar och är attraktivt globalt. Utmaningen har varit att expandera sättet att uttrycka naturlighet, då det rymmer helt andra saker på marknader som Bangladesh, Nigeria och i Kina men på ett sätt som ändå håller ihop varumärket, säger Helena Stendahl Hägg, design director på Identity Works i en kommentar.

Den nya designen lanseras både i Sverige och internationellt. Identity Works ansvarar för designutveckling för ett flertal marknader, både i Europa, Asien och Afrika.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Identity WorksArla

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.