Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Design

IHM Business School visar upp ny identitet – framtagen av Happy F&B

Publicerad: 1 november 2018, 12:14

Startupinspirerat när affärsskolan IHM Business School presenterar en ny varumärkesplattform, framtagen av Happy F&B.


Ämnen i artikeln:

Happy F&B

För precis ett år sedan valde IHM Business School att efter många år utan någon byråpartner inleda ett samarbete med Forsman och Bodenfors-byråerna Happy F&B och F&B Factory.

När byråvalet annonserades berättade IHM:s marknadschef Åsa Henell att man inför i år, då skolan fyller 50, ville närma sig ett mer modernt och visionärt uttryckssätt.

Nu presenterar design- och varumärkesbyrån Happy F&B de första resultaten från samarbetet. Den nya varumärkesplattformen utstrålar i högre utsträckning än den tidigare en tydligare "startup-identitet".

Målet med den nya identiteten var enligt Happ F&B att att tydliggöra riktningen för varumärket IHM Business School.

– Vårt mål har varit att stötta IHM Business School på varumärkesresan, att tillvarata deras långa erfarenhet av att bedriva utbildning och att tillföra en tydlig framåtrörelse. Vi ser en bransch i kraftig förändring, med fler och fler aktörer som erbjuder snarlika tjänster. Vi har därför tillsammans identifierat en mer differentierande och värdeskapande position, nämligen genom att IHM Business School intar arenan intraprenörskap. IHM vill vända sig till alla som vill driva innovation hos sina befintliga och kommande arbetsgivare, säger Anette Anderson, strategisk projektledare på Happy F&B.

Förändringen av varumärkesplattform kommer parallellt med att skolan stakat ut en ny affärsstrategi där man bland annat sett över vilken typ av kurser och utbildningar man erbjuder.

– IHM Business Schools nya affärsstrategi har tagits fram för att möta de stora omvärldsförändringarna inom näringslivet och möjliggöra för oss att fortsätta vara konkurrenskraftiga på en föränderlig marknad. Med den här satsningen tar varumärket en ny riktning, och vi vänder oss till alla som vill vara med och bidra med innovationer hos sina nuvarande och kommande arbetsgivare, säger Åse Henell.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Happy F&B

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.