Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Design

Jack Russel gör ny logga

Publicerad: 22 februari 2011, 12:10

Läkarmissionen har fått en ny symbol – en utsträckt hand. Loggan är signerad reklambyrån Jack Russel och ska signalera hjälpen som når fram.


Ämnen i artikeln:

Läkarmissionen

Den gamla logotypen överst och den nya underst.

– Den är positiv och ger en känsla av att det går att göra en skillnad. Samtidigt ville vi bevara arvet från Läkarmissionens långa historia och valde att behålla ett klassiskt typsnitt, säger Mattias Flyborg, ad:n som har skapat logotypen.

Enligt Jack Russel har insamlingsbranschen de senaste åren kommit att vända sig mot samma målgrupp: Kvinnor i 70-års åldern. Därmed finns ett behov för Läkarmissionen att bli tydligare och bredda sin målgrupp.

– Färgerna lila och orange valdes som huvudfärger. Den lila färgen står i den klassiska färgläran för andlighet och orange symboliserar hopp och glädje. Färgerna skiljer också ut Läkarmissionen från de flesta andra på marknaden, säger Mattias Flyborg i en kommentar.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Läkarmissionen

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.