Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag02.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Design

Klassikern Dubbeldusch får ett uppdaterat utseende

Publicerad: 1 November 2018, 13:26

Sveriges mest sålda duschtvål ska ta ett större grepp kring sitt varumärke. Första steget har redan tagits genom lanseringen av en ny förpackningsdesign.


Ämnen i artikeln:

FCB Fältman & Malmén

Dubbeldusch har funnits på den svenska marknaden sedan 1977 och var länge populär bland båtägare då det var en av få duschtvålar som löddrade i bräckt vatten. I dag är det kombinerade schampot och duschtvålen Sveriges mest sålda.

Det var dock längesedan bolaget valde att uppdatera förpackningsdesignen, något som nu förändras. Den nya designen är det första steget som tas i en kommande varumärkessatsning. Bakom den nya designen står FCB Fältman & Malmén.

– Det har verkligen varit fantastiskt kul att få sätta tänderna i en svensk klassiker och flytta den in i nutiden. Uttrycket är sportigt och fräscht samtidigt som vi behåller själen från den tidigare designen, säger Björn Nordfors, art director på FCB Fältman & Malmén.

Samtidigt släpper man en ny produktlinje, Dubbeldusch Extreme, inspirerad av extremsport.

Arbetsgrupp FCB Fältman & Malmén:
Björn Nordfors, Art Director
Viktor Olsson, Copywriter
Magnus Fältman, Creative Director
Andreas Ekedahl, Designer
Ellinor Sahlström, Designer
Alexander Hedström, Designer
Johanna Byström, Nordic Account Director
Alexandra Jaccopucci, Account Manager
Dubbeldusch:
Bernd Wewer, Head of Marketing Nordics at Beiersdorf
Josefine Lundh Wästergård, Marketing Manager Personal Care at Beiersdorf
Karin Nordberg, Brand Manager Dubbeldusch at Beiersdorf

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

FCB Fältman & Malmén

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.