Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag11.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Design

Kolossal förnyar humorfestival

Publicerad: 22 Augusti 2014, 09:57

Nästa vecka går humorfestivalen av stapeln i Lund. I samband med femårsjubileet byter Lunds humorfestival både namn och visuell identitet. Bakom redesignen och kampanjen för Lund Comedy Festival står designbyrån Kolossal.


Kolossal har arbetat med Lund Comedy Festival sedan starten. I år introducerade designbyrån bland annat en uppsättning mönster för att med små medel kunna göra en rubrik eller ett namn till en illustration. Eller att addera något extra till en befintlig bild.

– Lund Comedy Festival har alltid haft en tydlig identitet med   de medverkande som kommunikationens stjärnor. Så är det   fortfarande. Kommunikationen ska inte försöka vara roligare   än innehållet även om vi nu adderat lite mer lekfullhet, säger Martin Sandström, ad och grundare av designbyrån Kolossal i ett pressmeddelande.  

Nytt inför årets festival är även en ny webbplats som gör det enklare att sortera i och utforska programmet med nästan tvåhundra föreställningar och hundra artister fördelade på tre dagar och elva scener runt om i staden.

Lund Comedy Festival (LCF) är Sveriges största festival när det   gäller humor. Festivalen som arrangeras av Anagram startades   på initiativ av Anders Jansson och Johan Wester 2010, då med   namnet Lunds humorfestival.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.