Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Design
Publicerad: 22 augusti 2014, 09:57
Nästa vecka går humorfestivalen av stapeln i Lund. I samband med femårsjubileet byter Lunds humorfestival både namn och visuell identitet. Bakom redesignen och kampanjen för Lund Comedy Festival står designbyrån Kolossal.
Kolossal har arbetat med Lund Comedy Festival sedan starten. I år introducerade designbyrån bland annat en uppsättning mönster för att med små medel kunna göra en rubrik eller ett namn till en illustration. Eller att addera något extra till en befintlig bild.
– Lund Comedy Festival har alltid haft en tydlig identitet med de medverkande som kommunikationens stjärnor. Så är det fortfarande. Kommunikationen ska inte försöka vara roligare än innehållet även om vi nu adderat lite mer lekfullhet, säger Martin Sandström, ad och grundare av designbyrån Kolossal i ett pressmeddelande.
Nytt inför årets festival är även en ny webbplats som gör det enklare att sortera i och utforska programmet med nästan tvåhundra föreställningar och hundra artister fördelade på tre dagar och elva scener runt om i staden.
Lund Comedy Festival (LCF) är Sveriges största festival när det gäller humor. Festivalen som arrangeras av Anagram startades på initiativ av Anders Jansson och Johan Wester 2010, då med namnet Lunds humorfestival.