Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag17.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Design

Kort efter nya konceptet – Tre lanserar ny identitet

Publicerad: 2 Mars 2021, 13:05

Den visuella identiteten, framtagen av Brand Union, är tänkt att ge Tre ett mer personligare tilltal.


Ämnen i artikeln:

Brand UnionTre

För en dryg månad sedan lanserade teleoperatören Tre sitt nya reklamkoncept ”Trevligt”, framtaget av Ingo och Tres inhousebyrå. Målet med den kommunikationsmässiga omdaningen är enligt marknadschef Jim Carlberg att positionera Tre som en ”flexibel kompis”. Nu följs konceptet upp med en helt ny visuell identitet, framtagen av Ingos systerbyrå Brand Union.

– I våra ögon är det här ett jättebra exempel på en designuppdatering där man inte gjort ändringar för sakens skull. Vi har utvecklat alla delar som vi vet jobbar till vår fördel, och plockat bort element som inte varit lika effektiva. Resultatet blir en uppdaterad kostym som förbättrar vår avsändarkoppling och ger oss ett mer kontemporärt utseende, säger Mathias Anderson, kreativt ansvarig på Tre, i ett pressmeddelande.

Ledord för den nya identiteten är ”energi” och ”variation” med fokus på digitala miljöer.

– För att stärka den nya positioneringen, ville vi visuellt skapa en Trevligare värld för varumärket att kommunicera från. En identitet med ett personligare tilltal, som lyfter fram Tres starka kultur och sätt att vara. Trevliga, helt enkelt, säger Dag Forsberg, design director på Brand Union Stockholm.

Se exempel på hur den nya identiteten kommer att ta sig uttryck nedan.

Arbetsgrupp

Brand Union

Linus Östberg – Creative Director

Dag Forsberg – Design Director

Björn Studt – Design Director

Magnus Edblom – Motion designer

Mikael Hultman- Junior designer

Emma Olsson – Senior client manager

Johan Hesslefors – Head of strategy

 

Tre

Jim Carlberg – Marknadschef

Mathias Anderson – TF Kreativt ansvarig

 

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Brand UnionTre

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.