torsdag23 mars

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Design

Kovändning av OBH Nordica

Publicerad: 14 april 2010, 12:44

OBH Nordica har en tradition av att göra sin reklam och design internt. Men nu har företaget anlitat Planet Creative.

Ämnen i artikeln:

OBH Nordica

TR

Tobias Rydergren


Fredde Johansson på Planet Creative.

Många byråer har uppvaktat OBH Nordica under åren. Men fått nobben. Planet Creative lyckades dock ta hem uppdraget.
– Vi visade vad vi kunde. Till skillnad från många andra designbyråer i Stockholm har vi ett maximalt uttryck, medan de andra är minimalister, säger Fredde Johansson, creative director.

Byrån har redan börjat jobba med det första uppdraget – att uppdatera produktkatalogen. Sedan finns mer att ta tag i, men vad det blir vill inte Fredde Johansson avslöja. Han har däremot två favoritprodukter hos den nya kunden.
– Ölpumpen är en favorit. Sedan gillar jag espressomaskinen Matrello.

Sarah Frelin Ekvall på OBH Nordica säger att det inte rör sig om någon förändrad syn. Även framöver kommer företaget att göra den mesta av sin kommunikation inhouse.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev