Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Design

Kovändning av OBH Nordica

Publicerad: 14 April 2010, 12:44

OBH Nordica har en tradition av att göra sin reklam och design internt. Men nu har företaget anlitat Planet Creative.


Ämnen i artikeln:

OBH Nordica

Fredde Johansson på Planet Creative.

Många byråer har uppvaktat OBH Nordica under åren. Men fått nobben. Planet Creative lyckades dock ta hem uppdraget.
– Vi visade vad vi kunde. Till skillnad från många andra designbyråer i Stockholm har vi ett maximalt uttryck, medan de andra är minimalister, säger Fredde Johansson, creative director.

Byrån har redan börjat jobba med det första uppdraget – att uppdatera produktkatalogen. Sedan finns mer att ta tag i, men vad det blir vill inte Fredde Johansson avslöja. Han har däremot två favoritprodukter hos den nya kunden.
– Ölpumpen är en favorit. Sedan gillar jag espressomaskinen Matrello.

Sarah Frelin Ekvall på OBH Nordica säger att det inte rör sig om någon förändrad syn. Även framöver kommer företaget att göra den mesta av sin kommunikation inhouse.

Tobias Rydergren

Ämnen i artikeln:

OBH Nordica

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.