Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag30.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Design

Kry öppnar fysiska vårdcentraler - lanserar ny visuell identitet

Publicerad: 1 September 2020, 12:58

Ledord för den nya skruden är ”bekant och inkluderande”.


Ämnen i artikeln:

Identity WorksKry

För ett år sedan tog Janna Winroth över som marknadsdirektör på vårdappen Kry. Samtidigt klev Kristoffer Stenqvist in som svensk marknadschef. Kry hade, precis som flera andra vårdappar, profilerat sig som ett tryggt alternativ som tar hand som sina kunder, en satsning som blev än mer tydlig under den nya marknadsledningen. En stor del av marknadsföringen har också handlat om att vänja kunderna vid att få vård via mobilen.

Vid sidan av corona, som inneburit en intensiv period för både Kry och konkurrenterna, är en stor nyhet från det senaste året en statlig utredning som föreslagit att de digitala vårdbolagen även ska erbjuda fysiska vårdcentraler. Något beslut i frågan har dock inte tagits. Kry öppnade upp sin första vårdcentral redan för två år sedan men har under sommaren och hösten satsat vidare. När tre nya vårdcentraler nu öppnats upp i Stockholm passar Kry även på att uppdatera sin visuella identitet. Förändringen innebär att Kry delvis behöver positionera om sitt varumärke till att även innefatta det fysiska erbjudandet.

– Vi har sen start haft ett behov av att utbilda vår omvärld i digital vård och har därför behövt lyfta de mobila aspekterna av vårt varumärke. Men nu är vi inte längre bara en digital vårdgivare, så flera aspekter av varumärket har blivit inaktuella. Genom att kombinera digital och fysisk vård så hjälper vi dig bortom videosamtalet, och den nya identiteten ska inge en känsla av att vi är nära dig när du behöver oss, oavsett var du är. Vi hjälper dig, med dig - helt enkelt, säger Fredrik Glimskär, global creative director på Kry.

Den nya identiteten har tagits fram i samarbete med Identity Works och Krys inhousebyrå. Med start i dag kommer den att synas i alla kontaktytor med kunder och potentiella kunder. Ledorden i identiteten har varit ”bekant och inkluderande”.

- Målet är att genom en starkare varumärkesberättelse som grund och med välkomnande och universell design bygga en närmare och mer långsiktig relation med alla som använder tjänsten, säger Dan Herlin, client director på Identity Works.

För att ge den nya identiteten en kickstart kompletteras den även med en ny kampanj som kommer synas i Stockholm den närmsta veckan.

Fotnot: I en tidigare version av artikeln påstods felaktigt att det tagits ett beslut gällande vårdapparnas fysiska vårdcentraler. 

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Identity WorksKry

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.