Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag27.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Design

LensWay ut i butik

Publicerad: 9 December 2013, 09:26

LensWay är tätt förknippade med e-handel för kontaktlinser. Nu drar LensWay igång en satsning på fysiska glasögonbutiker. Strategi- och designbyrån BLINK har fått uppdraget att utforma det nya butikskonceptet.


Ämnen i artikeln:

BlinkLensway

– LensWay grundades år 2000 som ett e-handelsföretag för kontaktlinser. 2008 öppnade vi den första butiken med glasögon och nu 2013 är det dags att ta butiken till en ny nivå för att ytterligare stärka vårt varumärke som glasögonleverantör, säger Allireza Gahrehmani, butiksansvarig på LensWay i ett pressmeddelande.

Strategi- och designbyrån Blink jobbar för närvarande med framtagandet av det nya butikskonceptet.

– Det är en spännande resa att tillsammans med ledningen ta fram ett nytt butikskoncept för LensWay. Att gå från e-handel till fysiska butiker och att skapa en egen identitet är en utmaning som vi gillar, kommenterar Ambjörn Viking, designer på Blink.

– Vi har varit specialiserade på linser länge. Med det nya butikskonceptet vill vi visa att vi även gör glasögon och detta i en miljö som både bjuder in och inspirerar. Vi vill visa att vi kan glasögon och synundersökningar även om linser fortsatt kommer vara del av vår DNA, kommenterar Allireza Ghahremani.

Arbetsgrupp BLINK  
Ambjörn Viking, kundansvarig designer
Tomas Conradi, varumärkesstrategi
Nina Tomsé, design
Robert Gardfors, design

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

BlinkLensway

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.