Design
Marknadschefen slår tillbaka efter kritiken mot Dramatens nya identitet: ”Har varit för spretiga”
Publicerad: 2 juni 2021, 09:47
Dramatens nya visuella identitet är framtagen av designbyrån Bold.
I en debattartikel i DN frågar sig varumärkesdesignern Anders Bollman varför Dramaten med sin nya identitet vill se ut ett techbolag. Dramatens marknadschef Malin Forkman tillbakavisar kritiken och menar att det nya utseendet ska öppna upp Nationalscenen för nya grupper.
Den nya visuella identiteten lanserades i samband med att Mattias Andersson, Dramatens teaterchef och konstnärliga ledare, presenterade sin första repertoar på teatern. Identiteten, som är framtagen av designbyrån Bold, består
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.