söndag26 mars

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Design

Marknadschefen slår tillbaka efter kritiken mot Dramatens nya identitet: ”Har varit för spretiga”

Publicerad: 2 juni 2021, 09:47

Dramatens nya visuella identitet är framtagen av designbyrån Bold.

I en debattartikel i DN frågar sig varumärkesdesignern Anders Bollman varför Dramaten med sin nya identitet vill se ut ett techbolag. Dramatens marknadschef Malin Forkman tillbakavisar kritiken och menar att det nya utseendet ska öppna upp Nationalscenen för nya grupper.

Ämnen i artikeln:

BoldDramatenDesignIdentitet

Amanda Törner

amanda.torner@resume.se


Den nya visuella identiteten lanserades i samband med att Mattias Andersson, Dramatens teaterchef och konstnärliga ledare, presenterade sin första repertoar på teatern. Identiteten, som är framtagen av designbyrån Bold, består

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i coffeetable format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev