Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Design

Ny profil för gammal favorit

Publicerad: 6 maj 2008, 12:33

Det naturliga ställs i centrum när Grumme får en ny look av Identitys works varumärkesspecialister.


Grummes nya förpackningar.

Grumme är ett av Sveriges kanske mest kända varumärken. Men nu väljer Cederroth att uppdatera framtoningen. Syftet är att harmonisera hela sortimentet och stärka Grummes profil som det miljövänliga valet bland de tvätt-, rengörings- och diskmedel som finna tillgängliga för konsumenten i dag.

Daniel Åkerman är Brand Strategist på Identity works och en av de projektansvariga för arbetet med Grumme. Enligt honom är konsumenterna på senare år både mer medvetna och ställer högre krav. När konkurrensen hårdnar blir det allt viktigare att hänga med i utvecklingen även för de mest folkkära av märken. Arbetet med Grumme har varit utmanande, inte minst eftersom varumärket är så välkänt.

Grummes gamla förpackning

– Den största utmaningen har varit att förnya ett mycket folkkärt varumärke utan att för den skull förlora det arv det för med sig, Vi ville behålla Grummes höga trovärdighet och stärka dess position som det främsta miljövalet på marknaden, säger Daniel Åkerman.

Samarbetet mellan Grumme och Identity works började redan hösten 2007 och de olika produkterna kommer att lanseras i affärerna under det kommande året.

Rebecca Martin
rebecca.martin@resume.se

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.