Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag17.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Design

Ny silldesign till midsommar

Publicerad: 15 Juni 2010, 13:12

Lagom till midsommar kan du käka sill ur Abbas nydesignade burkar. Det är byrån Jensen Pamp McCann som står för den nya designen.


Ämnen i artikeln:

Jensen Pamp McCann

Nya looken på burkarna.

Gamla utseendet.

– Uppdraget var att ta fram en ny designlösning på befintligt sortimenti syfte att stärka varumärket Abba och tydliggöra erbjudandet. Utmaningen var att skapa ett uttryck som kommunicerar sillkultur – att få fram en känsla av bohuslänsk skärgård utan att hamna i en stereotyp fiskargubbsestetiks, skriver designbyrån i en kommentar om uppdraget för Abba Seafood.

Nils Jensen, creative director på Jensen Pamp McCann, utvecklar.

– Nu ser man faktiskt skillnad på burkarna i sortimentet – det har blivit tydligare mellan de olika smakerna, smakerna är bättre redovisade.

– Och det är mer västkustkänsla, sillen kommer ju därifrån.

Abba Seafood är en stor kund för byrån.

– De har 20-25 olika produkter.

Vilken är din favoritsill?
– Matjesill.

Men den finns inte i glasburk, va?
– Nej, i plåtburk.

Arbetsgruppen

Account Director: Sara Helmersson
Creative Director: Nils Jensen
Design Director: Mats Lekberg
Account Manager: Britt-Marie Möller

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Jensen Pamp McCann

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.