Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Design
Publicerad: 15 juni 2010, 13:12
Lagom till midsommar kan du käka sill ur Abbas nydesignade burkar. Det är byrån Jensen Pamp McCann som står för den nya designen.
Ämnen i artikeln:
Jensen Pamp McCannNya looken på burkarna.
Gamla utseendet.
– Uppdraget var att ta fram en ny designlösning på befintligt sortimenti syfte att stärka varumärket Abba och tydliggöra erbjudandet. Utmaningen var att skapa ett uttryck som kommunicerar sillkultur – att få fram en känsla av bohuslänsk skärgård utan att hamna i en stereotyp fiskargubbsestetiks, skriver designbyrån i en kommentar om uppdraget för Abba Seafood.
Nils Jensen, creative director på Jensen Pamp McCann, utvecklar.
– Nu ser man faktiskt skillnad på burkarna i sortimentet – det har blivit tydligare mellan de olika smakerna, smakerna är bättre redovisade.
– Och det är mer västkustkänsla, sillen kommer ju därifrån.
Abba Seafood är en stor kund för byrån.
– De har 20-25 olika produkter.
Vilken är din favoritsill?
– Matjesill.
Men den finns inte i glasburk, va?
– Nej, i plåtburk.
Account Director: Sara Helmersson
Creative Director: Nils Jensen
Design Director: Mats Lekberg
Account Manager: Britt-Marie Möller
Magnus Helander
Ämnen i artikeln:
Jensen Pamp McCann