Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Design

Nya loggan ska locka yngre gäster

Publicerad: 24 april 2013, 15:06

Hotel Diplomats logotyper genom tiderna.

Foto: Bilden är ett montage.

Med generationsskifte i företagsledningen får Hotel Diplomat en omgörning – och ny logga.


Hotel Diplomat Stockholm drivs sedan 2011 av fjärde generationen Malmström, då Anna Cappelen tog över posten som vd på företaget. Nu får hotellet en "make over" och ny grafisk identitet.

Generationsskiftet i företaget innebär både organisationsförändringar, satsningar på modernisering och utbyggnationer av hotellet. Det nya utseendet borde kompletteras med en förnyelse av den grafiska profilen, tyckte ledningen. Därav den nya logotypen.

Det innebär även att hotellet kommer att satsa mer på att modernisera sitt koncept, med hotellrum och restaurang.
– Vi genomför moderniseringen för att kunna möta den något yngre publik som vi känner att vi nu attraherar. Ett ytterligare steg i denna strävan är att vi kontinuerligt inför spännande nyheter på menyn i T/BAR, bjuder in olika house DJ's, internationella livemusiker och gästande konstnärer, samt proaktivt söker nya vägar att kombinera vårt klassiska varumärke med nytänkande och modernitet, säger Mette von Schack, deputy marketing coordinator på Hotel Diplomat Stockholm, till Resumé.

Bakom hotellets nya logotype ligger byrån IDOCHCWD (Iris Dergalin Identitet och Christian Wallenius Design). De inriktar sig på visuell kommunikation, varumärkesidentitet och design.

Linda Myrin

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.