Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag20.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Design

Oatlys design – snyggast i Sverige

Publicerad: 29 April 2015, 09:26

F&B vinner både guld- och silverägg för Oatlys design.

Forsman & Bodenfors kammar hem sitt andra Guldägg för i kväll för omgörningen av Oatlys visuella identitet.


Ämnen i artikeln:

Guldägget 2015OatlyForsman & Bodenfors

När Oatly skulle byta design tog Forsman & Bodenfors på sig uppdraget. Reklambyrån alltså – inte systerbyrån Happy F&B som vanligtvis sysslar med design.

Den nya designen har tidigare rosas – bland annat av en närmast lyrisk jury i Resumés tövling Månadens design. "Världsklass", var ord som då användes om den nya designen – vilket också verkar ligga i linje med Guldäggsjuryns tankar.

När Forsman & Bodenfors tog sig an uppdraget betraktade de Oatlys förpackningar som reklamytor i sig. Förutom förpackningar har också hela företagets profil bytts ut, vilket syns i alla deras kanaler.

F&B vinner även ett silverägg för Oatlys förpackningsdesign. Fler silverägg går till DDB:s "The Rag Bag" av Uniforms for the dedicated, Snask för Malmö stads Malmöfestivalen 2014 och Le Bureaus redaktionella design för Poesi på G.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.