Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag05.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Design

Oriflame ska bli svenskare

Publicerad: 13 Februari 2012, 05:32

Oriflame anlitade Hollywoodstjärnan Malin Åkerman som affischnamn i fjol.

Det svenska kosmetikaföretaget Oriflame hoppas kunna sälja mer på svenskheten. Byrån Nine Innovation & Design ska få Oriflame att andas mer "Swedishness" i en av sminkkategorierna.


Ämnen i artikeln:

Nine

Oriflame Cosmetics, som i fjol rekryterade Sydsvenskans ex-vd Johan Ståhl som Tjeckien-chef, grundades i Sverige 1967 av Jonas och Robert af Jochnick samt Bengt Hel,lsten. I dag har Oriflame försäljning i över 60 länder och en omsättning på drygt 1,5 miljarder euro om året.

Oriflame gör nu en varumärkesöversyn för en av sminkkategorierna och målet är att uppfattas mer svenskt hos konsumenterna. Det ske bli mer svenska värden - "Swedishness" som det beskrivs i pressmeddelandet:

"Utmaningen ligger bland annat i att se över hur man kan uppfattas mer "Swedishness" genom såväl grafisk design, strukturell form, material och finish. Den totala produkt och förpackningsupplevelsen. Skönhetsprodukterna inspireras från naturen i sig så steget är naturligt".

- Det är en ära att få detta förtroende. Just nu arbetar vi intensivt i designverkstan. Och utvecklingen sker i nära samarbete med Oriflame för att uppnå bästa möjliga resultat, säger Henrik Östling, Business Development Director på Nine.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Nine

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.