Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

torsdag13.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Design

På jakt efter den nya användarupplevelsen när mätbarhet driver oss bort från kreativa lösningar

Publicerad: 10 april 2021, 07:39

Rory Sutherland: ”Konventioner som har antagits av godtyckliga skäl blir, när de väl har spridits, förankrade i designnormer”

Vi har UX-designat oss fram till den sömlösa användarresan. Med en A/B-testad knapp som garanterar en konvertering. Men varför är det så tråkigt? ”Vi har blivit besatta av idén att data ger oss svaren”, säger kreativitetsgurun Rory Sutherland.


Ämnen i artikeln:

KreativitetData

En vandringssägen om digital design går ungefär så här: När Googles produktchef Luke Wroblewski skulle koka ner sina insikter i boken ”Web Form Design: Filling in the Blanks” (2008), ett

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

KreativitetData

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.