Design
På jakt efter den nya användarupplevelsen när mätbarhet driver oss bort från kreativa lösningar
Publicerad: 10 april 2021, 07:39
Rory Sutherland: ”Konventioner som har antagits av godtyckliga skäl blir, när de väl har spridits, förankrade i designnormer”
Vi har UX-designat oss fram till den sömlösa användarresan. Med en A/B-testad knapp som garanterar en konvertering. Men varför är det så tråkigt? ”Vi har blivit besatta av idén att data ger oss svaren”, säger kreativitetsgurun Rory Sutherland.
En vandringssägen om digital design går ungefär så här: När Googles produktchef Luke Wroblewski skulle koka ner sina insikter i boken ”Web Form Design: Filling in the Blanks” (2008), ett
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.