Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag27.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Design

Pressbyrån gör designmässigt omtag - siktar på människor i rörelse

Publicerad: 7 September 2020, 09:24

Pressbyråns nya designbyrå Super tuesday fasar ut det blåa i Pressbyråns förbrukningsmaterial och ger det en mer sober utformning.


Ämnen i artikeln:

Reitan ConvenienceSuper tuesdayPressbyrån

I slutet av 2018 tog AnnaMaria Carnemark över som marknadschef på Reitan Convenience, ett företag som äger både Pressbyrån Seven Eleven. Kort efter det gick de ut i pitch för en ny designbyrå, en pitch som Super Tuesday gick vinnande ur. Det första uppdraget gick ut på att ta fram en ny design för Pressbyråns förbrukningsprodukter, utöver kaffekoppar och påsar även bullpapper, godispåsar och sockerrör. Samtidigt skulle materialet även bytas ut mot en mer hållbar variant.

– Pressbyråns produkter konsumerar man främst när man är på väg någonstans. Konceptet handlade om att visa upp olika typer av människor som utför alla möjliga olika aktiviteter på ett charmigt och inbjudande sätt, säger Yashar Niknam, creative director på Super Tuesday.

Den tydligaste förändringen med den nya designen är att det tidigare så tongivande blåa har fasats ut. Istället har en naturlig brun och en människa på språng fått ta mer plats.

– Den nya designen fångar upp både rörelsen och tryggheten i vårt varumärke och den roll vi spelar för våra kunder på ett härligt sätt, säger Lennart Schultz, kommunikationschef på Reitan Convenience Sweden AB.

Se den nya designen nedan. Under det kan du även se hur förpackningarna såg ut innan omgörningen.

De tidigare kaffekopparna.

De tidigare platspåsarna.

De tidigare sockerrören.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.