Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag02.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Design

Prisregn över Bold i Red Dot

Publicerad: 22 Augusti 2014, 14:13

Bold vann priser för Historiska Muséet, The Shirt Factory och Åbro

Bold har som första svenska designbyrå någonsin vunnit hela fem priser i den prestigefulla designtävlingen The Red Dot Award.


Ämnen i artikeln:

North AllianceNoaBold

Designbyrån Bold, som ingår i nätverket NOA, vann två priser   för sin nya identitet för Historiska Muséet; en för logotypen och en för   den visuella identiteten och två priser för The Shirt Factory varav en för   logotypen och en för den visuella identiteten.

Förutom detta kammade byrån även hem ett pris i förpackningskategorin för Åbro Original.  The Red Dot Award arrangeras av Design Zentrum Nordrhein Westfalen   som är Europas älsta designinstitutionen. Tävlingen är en av de   största och mest respekterade designtävlingarna i världen.

2014 skickades   mer än 7000 bidrag in som bedömdes på plats av den internationella   juryn bestående av tunga namn inom området design.  The Red Dot Award har delats ut sedan 1955 vilket gör det till en av   världens äldsta designtävlingar och utmärkelsen har blivit en internationellt   erkänd kvalitetsstämpel för de bidrag som belönas.

– Det känns fantastiskt roligt och hedrande att få hela fem utmärkelser på ett år i en så prestigefull tävling som Red Dot, säger Bolds grundare och cd Oskar Lübeck.

Priserna delas ut i   kategorierna Produktdesign, Design Concept och Communication Design.  

– Bold har tilldelats hela fem vinster i Red Dot Award Communication   Design 2014. Sedan Red Dot Award började delas ut har ingen   kommunikationsbyrå från Sverige någonsin varit mer framgångsrik, säger   Jennifer Bürling, projektledare på Red Dot .

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

North AllianceNoaBold

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.