söndag29 januari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Design

Rutinerad kreatörstrio bakom e-handlarens nya utseende

Publicerad: 19 januari 2023, 08:30

Företagets nya logo är första steget i nylanseringen.

Foto: Pressbild Rugvista

En ny logo, ny design och en ny konceptplattform väntar för mattföretaget Rugvista som teamat upp med Petter Ödeen, Per Forssberg och Lotta Dolling för att skapa den nya looken. ”Vi vill lyfta mattans roll som en scen i livet”, säger Ulrika Klinkert, CMO på Rugvista.

Ämnen i artikeln:

Design

VP


E-handlaren Rugvista är på väg att lansera ett nytt utseende men även en ny plattform som ska hjälpa att stärka varumärket för den mattbransch som de vill matcha ute i Europa. ”Set the scene” som den nya plattformen heter är tänkt att ge kunder inspiration och uppmana dem till att använda mattor som ett sätt att skapa ett mer personligare hem. 

– Med den nya plattformen blir vårt erbjudande tydligare och den grafiska profilen knyter an till hantverket bakom våra produkter.” säger Michael Lindskog, VD på Rugvista.

Konceptplattformen samt företagets nya logo och design är framtaget genom en arbetsgrupp bestående av Petter Ödeen, Per Forssberg och Lotta Dolling, designer. Trion i arbetsgruppen arbetade länge tillsammans på reklambyrån Garbergs. 

Rugvista grundades 2005 och har sitt huvudkontor i Malmö. Genom egna webbutiker säljer företaget mattor under varumärkena Rugvista och CarpetVista  på över 50 marknader.

Företagets nya utseende förväntas att börja rulla ut i vår med den nya logon som start som sedan följs upp av ett nytt text-och-bildmaterial och en uppdatering av hemsidan.

 

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev