Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Design

Så blir SR:s nya profil

Publicerad: 11 maj 2010, 14:21

Idag presenterade Sveriges Radio företagets nya grafiska profil. Den är framtagen av Happy F&B.


Ämnen i artikeln:

Happy F&BSveriges Radio

Sveriges Radios nya logoty.

– Det är nödvändigt att vara visuellt tydlig i dag, även för ett radioföretag, säger vice vd Cilla Benkö i en  kommentar.

Logotypen är delvis ny. Det gamla SR-märket framtaget av kalligrafen och bokstavskonstnären Karl-Erik Forsberg redan 1957 finns kvar mitt i företagsnamnet.

Kanalerna P1, P2, P3 och P4 får egna grafiska element och färger. En längre artikel om den nya profilen kommer senare i eftermiddag.

Tobias Rydergren

Ämnen i artikeln:

Happy F&BSveriges Radio

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.