Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Design
Publicerad: 14 april 2009, 06:43
SCP har framgångar med Volvo. I höstas fick byrån hela uppdraget kring bilföretagets medverkan i Paris Motor Show. Nu prisas SCP för montern på bilsalongen i Genève.
Göteborgsbyrån SCP har haft hand om Volvos bilsalonger under flera år. I höstas utökades arbetet då byrån fick uppdraget att ha hand om allt kommunikativt arbete för Volvos medverkan i Paris Motor Show.
Nu har SCP vunnit ”Diplome du Creativity Award 2009” för Volvos monter på den internationella bilsalongen i Genève.
Enligt juryn lyckades SCP kombinera attraktionskraft, estetik och användarvänlighet i montern. Montern fokuserade på Volvos miljöprogram.
– Volvo strävar hela tiden efter att göra sina montrar skandinaviskt öppna, välkommande och lättfattligt informativa. Den här utmärkelsen är ett kvitto på att vi ger våra konkurrenter en rejäl match om besökarnas uppmärksamhet, säger Dragan Pavlovic, cd på SCP, i en kommentar.
Linda Fagerlind