Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag16.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Design

Sia Glass i ny kostym

Publicerad: 27 februari 2008, 10:21

Sia Glass har lanserat ett nytt utseende på hemsidan utifrån de fyra ledorden ärligt, enkelt, okonstlat och svenskt. Bakom förändringen står glassföretagets pr-byrå Welcom Kommunikationsbyrå.


Hur lät uppdraget?
– Vi fick en tydlig vision att arbeta med, formulerad av företagets nye vd Rolf Frid: SIA Glass har fyra viktiga ledord: Ärligt, Enkelt, Okonstlat, Svenskt. Det ska synas på vår nya hemsida också. Gör ni så har ni fria händer, säger Adam Wladis, projektledare och copywriter på Welcom Kommunikationsbyrå.

Byrån har samarbetat med Sia Glass i fem år. Förändringen som nu har genomförts skulle enligt Adam Wladis vara en total makeover.

Vad har ni gjort?
– Vi har utgått från SIA Glass grafiska manér, som är rent, ljust, enkelt. Vi har därefter adderat några av de viktigaste komponenterna i SIA Glass profil: förankringen i det halländska kulturlandskapet, närheten mellan glassmejeriet och de lokala jordbruken, råvarorna och matglädjen.

Sia Glass nya hemsida

Sia Glass gamla hemsida

Sia Glass

Uppdragsgivare: Rolf Frid, vd SIA Glass
Byrå: Welcom Kommunikationsbyrå
Arbetsgrupp: Adam Wladis projektledare och copywriter, Charlotte Askari art director, Johannes Nertman art director, Erik Andersson webbexpert

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.