Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Design

Silver bakom ny förpackningsdesign för Exotic Snacks

Publicerad: 11 augusti 2022, 08:15

Den nya förpackningsdesignen speglar Exotic Snacks tillväxtmål och strategiska ompositionering.


Ämnen i artikeln:

SilverVarumärkeFörpackningNyheterDesign

Varumärket Exotic Snacks är ett ledande snacksföretag i Sverige. Som del av en tillväxtstrategi har man anlitat Silver för att ta fram en ny strategi och identitet för varumärket. Logotypen är den samma, men förpackningsdesignen har utvecklats för att spegla varumärkets koncept ”Eat. Explore. Enjoy.” 

– Vi vill förstärka vår kvalitetsposition inom nötter och utveckla varumärket för att kunna driva nya produkter inom premium och hälsa, säger Marie Eklund, marknadschef, i ett pressmeddelande.

De nya förpackningarna har lanserats i butik på både de mest populära produkterna och nya premiumutbud. Enligt Ulf Berlin, kundansvarig på Silver, har målet vara att skapa en mer emotionellt laddad förpackning.

– Strategiskt var det en ompositionering från att rationellt berätta om smaker till att emotionellt skapa en unik smakvärld som engagerar konsumenten. Förpackningarna är det första steget i detta.

Bild 1/2  

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.