Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Design

Silver skapar Kulturhuset Stadsteaterns nya profil

Publicerad: 15 augusti 2013, 10:28

Samgåendet av Kulturhuset och Stockholms stadsteater till Kulturhuset Stadsteatern är en av årets stora kulturhändelser i Stockholm och den nya profilen har tagits fram av Silver.


Ämnen i artikeln:

Silver

– Utmaningen är att skapa en identitet som både bygger vidare på den tidigare profilen och som samtidigt skapar något nytt, säger Jacob Bergström, Brand Director på Silver. Vi ville ge identiteten en känsla av en dynamisk scen för många olika uttryck och perspektiv. En trefaldig upplevelse av Torget, Kulturhuset och Stockholms stadsteater som enkelt kan ändra skepnad från dag till dag.

Silver, som ligger bakom profilen för Stockholms stadsteater, fick uppdraget att med utgångspunkt i befintligt profilprogram utveckla ett ordmärke för det nya namnet och skapa en uppdatering och anpassning av den grafiska identiteten till den nya organisationen.

– Profilen speglar väldigt väl den mångfald av verksamheter som finns i Kulturhuset Stadsteatern, samtidigt som den är förankrad i husets historia och Peter Celsings visioner om ett kulturhus fyllt med människor och en mångfald av aktiviteter, säger Benny Fredriksson, VD på Stockholms Stadsteater AB och verksamhetschef för Kulturhuset Stadsteatern. Färgsättningen kombinerar till exempel Celsings färgval med befintlig färgskala.

Krister Berntsson

Ämnen i artikeln:

Silver

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.