Design
Silver tar nya grepp i finnkampen
Publicerad: 2 september 2009, 11:20
Designkontoret Silver ligger bakom ACO:s ny serie mot finnar och oren hud "ACO Spotless".
– Med Spotless hittade vi tonläget som på ett avspänt sätt kommunicerar det användarna vill uppnå, säger André Hindersson på Silver
PW
Peter Willebrand
Läkemedelsbolaget ACO:s hudserie har en stark position bland unga kunder.
– Produkter mot finnar är ofta ungdomarnas första möte med hudvårdsprodukter. Därför är denna serie en av ACOs viktigaste, säger Niklas Nummela på ACO Hud Nordic i en kommentar.
André Hindersson på Silver.
Det är i första hand Apoteket som distribuerar ACO-produkter, med en design som ofta bygger på en tydlig varudeklaration.
"Rakt på sak design" och produktlöften har också varit Silvers ledord för nya designen och namnet Spotless.
– Med Spotless hittade vi tonläget som på ett avspänt sätt kommunicerar det användarna vill uppnå. Detta kombinerat med starka accentfärger och tekniska förpackningar gav oss en helhet som är annorlunda i kategorin säger André Hindersson på Silver.
Arbetsgrupp:
Kund: Aco Hud Nordic, Niklas Nummela, Rachel Stenudd
Silver:
Kreativt ansvarig: André Hindersson
Design: Linus Östberg/Blanca Waller
Copy: Grant Baldridge
Produktionsledning: Caiza Olsson
Original: Monica Holm