Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Design

Silver tar nya grepp i finnkampen

Publicerad: 2 september 2009, 11:20

Designkontoret Silver ligger bakom ACO:s ny serie mot finnar och oren hud "ACO Spotless". – Med Spotless hittade vi tonläget som på ett avspänt sätt kommunicerar det användarna vill uppnå, säger André Hindersson på Silver


Läkemedelsbolaget ACO:s hudserie har en stark position bland unga kunder.
– Produkter mot finnar är ofta ungdomarnas första möte med hudvårdsprodukter. Därför är denna serie en av ACOs viktigaste, säger Niklas Nummela på ACO Hud Nordic i en kommentar.

André Hindersson på Silver.

Det är i första hand Apoteket som distribuerar ACO-produkter, med en design som ofta bygger på en tydlig varudeklaration.

"Rakt på sak design" och produktlöften har också varit Silvers ledord för nya designen och namnet Spotless.
– Med Spotless hittade vi tonläget som på ett avspänt sätt kommunicerar det användarna vill uppnå. Detta kombinerat med starka accentfärger och tekniska förpackningar gav oss en helhet som är annorlunda i kategorin säger André Hindersson på Silver.

Arbetsgrupp:

Kund: Aco Hud Nordic, Niklas Nummela, Rachel Stenudd
Silver:
Kreativt ansvarig: André Hindersson
Design: Linus Östberg/Blanca Waller
Copy: Grant Baldridge
Produktionsledning: Caiza Olsson
Original: Monica Holm

Peter Willebrand

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.