Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag28.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Design

Singoalla i ny kostym

Publicerad: 14 Maj 2014, 15:11

Singoallas nya look.

Varning för starka kexbilder. Singoalla byter utseende. Frågan är nu vad svenska folket ska anse om detta.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerDesignbyråerFood & Friends

Inte bara utseendet förpackningen utan även mönstret på kakorna är nytt.

De nya Singoalla-förpackningarna smygs in i butik från och med nästa vecka, och det är byrån Food & Friends som står bakom den nya designen. Detta i samband med lanseringen av årets nya Singoalla-smak – Jordgubb & Rabarber.

Singoalla har funnits sedan 1964. Ägaren Orkla och Food & Friends tyckte att det var dags att ge varumärket en ny och mer
enhetlig kostym.

– Svensk sommar är två ord, eller två kex, som omsluter väldigt mycket underbart. Ledighet, nya fräknar, nattdopp, barndomsminnen, picknick på stranden, hallonfyllning och kräm med vaniljsmak. Det tog vi fasta på, att Singoalla helt enkelt är "fylld med svensk sommar", säger Mia Löfgren copy på Food & Friends, i ett pressmeddelande.

Tanken var att förnya, men samtidigt behålla känslan.

Jenny Nilsson
, marknadschef på Orkla Confectionery & Snacks:

– Vi har valt Food & Friends eftersom vi vet att de är bra på att få fram den där goda känslan, det som folk blir sugna på. Det här är oerhört viktigt eftersom vi vet att smak är den största drivaren när man väljer kakor och kex. Vi är väldigt nöjda med resultatet och samarbetet och det ska bli spännande att få ut allt i butik nu.

Gamla Singoalla nedan:

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.