Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag27.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Design

Skratt och skryt när Snask intog scenen på SXSW

Publicerad: 12 Mars 2018, 02:43

Erik Fessum Kockum och Freddie Öst.

Foto: Yasmine Winberg.

AUSTIN. Design- och varumärkesbyrån Snask drog anekdoter från situationer i arbetslivet på scenen i Austin.


Ämnen i artikeln:

SXSWDesignbyråerSnask

Talet inleddes med en sång som Freddie Öst och Erik Fessum Kockum, båda kreativa chefer och delägare av den Stockholmsbaserade byrån Snask, sa att de hade beställt av en kille för fem dollar.

Resten av sessionen utgick från boken "Make enemies, gain fans" som de enligt egen utsago skrev på 72 timmar 2013. Den var uppdelad utifrån råd och lärdomar som dragits i olika jobbrelaterade situationer.

Ett av råden som duon lyfte fram flera gånger var att inte mixa rockn'roll med professionalitet – eller att faktiskt göra det. Vid ett tillfälle var byrån i San Fransisco för att hålla en dragning på Google. Kvällen innan dragningen skulle ske berusade de sig till musik på en tatueringsstudio. Tre timmar senare var de på väg till dragningen när kontakten på Google ringer och berömmer dem för sin musiksmak. Hur hon kunde veta det? En person på Snask hade Facetime:at henne klockan fyra på natten.

– Men det gick bra ändå, sa Freddie Öst från scenen.

En annan lärdom drog byrån efter ett jobb med Sneakersnstuff. Om ett varumärke är för coolt, som de anser att Sneakersnstuff är, måste man göra det ocoolt. Detta löste byrån genom karaktären Thomas, som älskar att hoppa i vattenpölar med sina skor.

Under den nästan en timme långa sessionen hann duon uppmana åhörarna att köpa boken och fick också tillfälle att visa upp både sitt kontor, sina medarbetare, kunder och produktioner.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

SXSWDesignbyråerSnask

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.