Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Design

Söker jobb – gör om byråerna till glassar

Publicerad: 21 April 2015, 10:19

Några av byråerna.

Två amerikanska reklamstudenter söker byråjobb på ett annorlunda sätt. På en Tumblr-sida har de gjort om de mest kända byråerna till olika glassorter.


Ämnen i artikeln:

TumblrDDBMcCann

De båda studenterna Aditya Hariharan och Josh Namdar pluggar på Miami Ad School i New York. För att marknadsföra sig själva – och samtidigt tipsa andra om vilka olika typer av byråer som finns där ute, har de skapat Tumblr-sidan Agency Scoops.

Här kan besökarna se några av de mest kända reklambyråerna i form av olika glassorter. Till exempel 360i har smaken av Oreo och bacon, med referens till byråns uppmärksammade kampanjer för kakvarumärket och Oscar Meyer.  

McCann-glassen heter "Dumb death by chocolate" vilket refererar till byråns succékampanj "Dumb ways to die" som släpptes för drygt två år sedan. Och DDB-smaken är en tydlig blinkning till deras klassiska "Lemon-kampanj" för Volkswagen.

Även den fiktiva byrån Sterling Cooper & Partners från tv-serien Mad Men har fått sin egen smak: "Scotch & Smoke".

På baksidan av varje förpackning listas också några av byråernas mer framstående kampanjer och senaste utmärkelser.

Kreativt grepp? Till exempel har Adweek redan skrivit om tilltaget.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

TumblrDDBMcCann

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.