Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Design

Sony Ericsson vill bli mera Sony

Publicerad: 4 september 2009, 06:15

Mobiltelefontillverkaren Sony Ericsson förnyar nu sin visuella identitet. Samtidigt lånar bolaget budskapet ”Make believe”, från Sony.


Ämnen i artikeln:

Sony Ericsson

Sony Ericsson skruvar på sin grafiska profil.

Förändringen av Sony Ericssons kommunikation görs i syfte att positionera företaget ännu tydligare mot underhållning.

Det var åtta år sedan Sony Ericsson skapades. Då fick företaget sin grafisk identitet med den gröna bollen. Nu skruvar man lite på utseendet. Sony Ericsson beskriver förändringen från liquid identity till liquid energy. Rent formmässigt görs det genom ett nytt grafiskt element bredvid loggan. Loggan kommer nu också att finnas i sju nya färgkombinationer.

I höst ska konceptet sättas med flera kampanjer. Dels ska budskapet ”Make Believe” trummas in och dels blir det stora kampanjer för de nya modellerna Satio, Aino och Yari. Sony Ericsson är också officiell mobiltillverkare i samband med fotbolls-vm i Sydafrika nästa år. Det här ska självklart också användas i kommunikationen den närmaste tiden.

Tobias Rydergren

Ämnen i artikeln:

Sony Ericsson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.