Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Design

Stor omgörning av OBH Nordica

Publicerad: 8 Maj 2014, 11:35

Nya förpackningarna är en del av nya designen.

Designbyrån Silver ligger bakom OBH Nordicas nya look. Det är den första omgörningen sedan danska OBH och svenska Nordica slogs ihop för tio år sedan.


Ämnen i artikeln:

DesignbyråerSilverOBH Nordica

Silver har tagit fram den nya varumärkesplattformen och identiteten.

I ett pressmeddelande berättar byrån och OBH Nordica att den nya logotypen hämtar ”inspiration från hemmet, den rumsliga miljön där OBH Nordica verkar, men även från olika sigill som kopplar till tradition, kvalitet och påhittighet”.

– Vi ville skapa en garant, en enkel och tydlig symbol som förmedlar den stolthet som finns bakom produkterna, säger Jonas Berg, senior designer på Silver i en kommentar.

Louise Undén, produkt och marknadschef på OBH Nordica:

– Jag tror alla på OBH Nordica kände att vår tidigare grafiska profil inte återspeglade verksamheten på ett rättvist sätt. Vi behövde ta ett rejält helhetsgrepp, bygga en ny grund för framtiden och hitta kärnan i det som både vi och våra kunder kan och ska känna igen sig i.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.