Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Design

Story Design Studio skapar Tele2s varumärkesuttryck

Publicerad: 2 september 2013, 12:31

Samarbetet mellan Story Design Studio och North Kingdom för Tele2 har blivit ett digifysiskt koncept som omfattar såväl publika som icke publika ytor på Tele2 Arena.


Våren 2012 fick Story Design Studio tillsammans med North Kingdom uppdraget av Tele2 att hitta rätt uttryck och relevanta idéer för hur Tele2 kan berika upplevelsen för besökare på arenan, att skapa innehåll som förstärker en unik arenaupplevelse signerad Tele2.

– När man står inför en så stor möjlighet, som Tele2 gör med arenan, tar man samtidigt på sig ett ansvar inför publiken som är där för att se sitt lag spela eller sin idol uppträda, säger Tanja Rutherhagen byråchef på Story Design Studio. Tele2 har i alla aspekter tagit detta ansvar och tillsammans har vi mejslat fram vilka idéer som sätter besökaren i fokus och bidrar till att stärka upplevelsen. Det har varit en ynnest att få vara en del av denna resa där vi tillsammans beträder ny mark i många aspekter, och att dessutom få integrera design och digitalt i arkitekturen innan arenan var färdigbyggd har varit riktigt lyxigt.

Krister Berntsson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.