Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag05.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Design

TBWA redesignar Renée Voltaire

Publicerad: 1 November 2013, 08:46

Renée Voltaires nya flingor.

Reklambyrån TBWA gör om designen av Renée Voltaires sortiment. Nu har frukostkategorin blivit uppfräschad med ett nytt utseende.


Ämnen i artikeln:

TBWA

Sedan en tid tillbaka arbetar TBWA med att redesigna hela Renée Voltaires sortiment. Nu är det bland annat företagets müsli som har fått sig ett ansiktslyft.  

Syftet med omgörningen är att tydliggöra vad Renée Voltaire vad varumärket står för, nämligen att vara "en glad rebell".

– Konkurrensen av liknande produkter i frukostsegmentet har ökat enormt de senaste åren. Det känns därför kul att tillsammans med Renée försöka hitta ett uttryck som återigen kan särskilja produkterna i hyllan, säger Alexander Fredlund, ad på TBWA i ett pressmeddelande.  

Förutom honom består arbetsgruppen av formgivaren Christian Styffe, Håkan Engler, planner, och Robert Schelin, projektledare.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

TBWA

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.