Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag30.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Design

Trustly presenterar ny logotyp

Publicerad: 2 November 2020, 10:27

Fintech-bolaget Trustlys nya logotyp och visuella identitet är optimerad för att synas i digitala kassamiljöer.


I dag presenterar fintech-bolaget Trustly, som sedan 2008 utvecklar direktbanksbetalningar, sin nya logotyp och visuella identitet. I den har de växlat till en ljusare grön än tidigare och logotypen, som tidigare var en kundvagn med ett vitt ”T”, har bytts mot ett T med en negativ yta som formar en pil. Enligt Trustly ska pilen signalera en betalprocess som rör sig framåt utan avbrott och att de är ett mer framåtlutat alternativ i jämförelse med sina konkurrenter. Trustly har även tagit fram ett eget typsnitt, Trustly sans, som är tänkt att ge dem ett tydligt varumärke även i text.

– På Trustly är vi medvetna om att betalningsbranschen förändras snabbare än någonsin förr, särskilt med Open Banking som sveper fram över världen. Därför utvecklar vi också hela tiden våra produkter och tjänster för att kunna svara upp mot nya behov. Det gör det särskilt spännande att visa upp Trustlys nya utseende, som en symbol för att vi går in i resans nästa fas, säger Trustlys vd Oscar Berglund i ett pressmeddelande.

Den gamla logotypen

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.