Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag06.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Design

"Vi ger mer utrymme för korvarna"

Publicerad: 14 September 2009, 13:51

Idag presenterar Ericsson sin nya logotype och grafiska profil. Arbetet är gjort av Wolff Olins i London.


Ämnen i artikeln:

EricssonHelena Norrman

Ericsson presenterar sin nya design.

– Vi har gjort en ny version av den befintliga loggan. Vi ger mer utrymme för det som kallas de tre korvarna – det vi kallar för E:et – vi ska försöka få mer fokus på symbolen även om det fortfarande ska stå Ericsson under. Det är proportionerna som är annorlunda, säger Helena Norrman, ansvarig för varumärkesfrågor.
– Nya färger, nya bilder och nya toner. Det är en evolution och inte en revolution.

Det är en del av en större grafisk genomgång och bland annat tagit fram nya typsnitt.
– Vi berättar inte vad det kostar men det är gjort på befintlig budet.

Ericssons gamla logotyp.

Claes de Faire

Ämnen i artikeln:

EricssonHelena Norrman

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.