Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Design

Viaplay färgar logotypen

Publicerad: 3 november 2014, 07:44

Viaplays uppdaterade profil.

Istället för röd är nu Viaplays logotyp lila-röd. Dessutom lägger de till taglinen "Everyone happy" och planerar ett nytt reklamkoncept inför nästa år.


Ämnen i artikeln:

Viaplay

Viaplay lanserar sin nya varumärkesidentitet med buller och bång. Men förändringarna är små. Lite mer färglatt och ett nytt typsnitt är resultatet. Dessutom tillägget "Everyone happy".

– Vi är stolta över vårt ursprung och har därför valt att behålla tydligheten i varumärket, medan färg och typsnitt speglar en ny era av digital underhållning med tillgänglighet, lekfullhet och värme, och som alltid har användaren i fokus, kommenterar Louise Wachtmeister, Director of Brand and Communications MTGx och Viaplay.  

I början av nästa år kommer de också att lansera ett nytt reklammanér som bättre ska spegla bredden i streamingtjänstens innehåll.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Viaplay

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.