Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Design

Vill skapa modern klassiker av nyöppnat bryggeri

Publicerad: 19 november 2014, 15:58

Det nyöppnade Nya Carnegiebryggeriet i Hammarby Sjöstad är redan en modern klassiker. I alla fall om man får tro designbyrån Pond – som haft uppdraget att utveckla bryggeriets logotyp, förpackningsdesign och visuella identitet.


– För oss var det viktigt att hitta en balans mellan det gamla och det nya i både den visuella identiteten och i förpackningsdesignen, säger Sebastian Tarkowski, marknadsansvarig på Nya Carnegiebryggeriet, i ett pressmeddelande.

Uppdraget gick ut på att hitta ett tidlöst uttryck som knyter an till det gamla bryggeriarvet från Carnegie Porter och det moderna hantverksbryggeriet. Men även miljön i Hammarby Sjöstad har spelat en stor roll i formgivningsprocessen, enligt pressmeddelandet.

– Det har både varit inspirerande och utmanande att ha så mycket historia att hämta kraft ifrån. Vi har lagt ner mycket arbete på detaljerna för att helheten ska kännas stark, karaktärsfull och väl förankrad, säger Clas Celsing, designer på Pond.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.