Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Design

Zeta väljer Identity Works

Publicerad: 6 maj 2009, 12:47

Den italienska livsmedelsproducenten Zeta väljer Identity Works till ny varumärkesbyrå. – Jag har beundrat dem i flera år, säger Catarina Falkenhav, vd på Identity Works.


Ämnen i artikeln:

Identity Works

För många år sedan jobbade Catarina Falkenhav, idag vd på Identity Works, på Kungsörnen. Hon beundrade Zeta. När hon så för några år sedan fick jobbet på Identity Works kontaktade hon Zeta och försökte locka över företaget.

– Då lyckades jag inte. Sedan höll jag ett seminarium i somras där Zeta var med och efter det kontaktade de mig och sa att nu var de redo. Det har varit en lång saga.

Vad vill Zeta ha hjälp med?
– En konceptualisering av varumärket. De har ett väldigt framgångsrikt varumärke men många olika produkter och de vill få ett tydligare visuellt uttryck, säger Catarina Falkenhav.

Identity Works ska hjälpa Zeta att skapa ett koncept som fungerar i alla kanaler.
– Butik och webb är det som Zeta prioriterar just nu och som de kommer att fortsätta att prioritera ett par månader framöver.

Hur långt kontrakt har ni skrivit?
– Det här är ett första försök, så det finns inga tidsperioder. Vi kör igång och går det bra får vi nog utökat förtroende.

Zeta består idag av över 250 produkter. Företaget är känt för bland annat sina olivoljor men i produktkorgen ryms även vinäger, pasta, bönor och arborioris.

Är det här en stor kund för er?

– Det kan jag inte uttala mig om just nu. Nu startar vi med detta. Framförallt är det en viktig känslomässig kund för oss som vi tittat på länge, säger Falkenhav. Hon tillägger.
– Vi är jätteglada och stolta över det här samarbetet. Hela företaget andas matglädje och vi båda har en kultur som passar varandra.

En del i uppdraget är en ny hemsida. Den är planerad att släpas till hösten 2009.

Identity Works jobbar bland annat även med Ica, Arla Foods, Cloetta Fazer och OLW.

Vilken byrå jobbade ni med innan?
– Vi jobbar med flera byråer och har inte valt bort någon utan bara adderat en till, säger Gunnel Burestig, marknadsansvarig på Zeta.

Zeta jobbar även med Hedlund & Noodapera, som gör företagets produkt och förpackningsdesign, produktionsbyrån Foreside, som gör Zetas butikskommunikation, samt med mediabyrån Mediaedge CIA.

Linda Fagerlind

Ämnen i artikeln:

Identity Works

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.