Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Innovation
Publicerad: 9 Juli 2015, 07:09
Snackar med Siri.
Toyota har tagit fasta på Siris röststyrning och använder en radiospot till att interagera med bilförares mobiltelefoner.
Saatchi & Saatchi har tillsammans med Toyota tagit fram reklamen, enligt dem i syfte att få folk att tänka efter innan man använder mobilen under körning.
Radiospotten säger nämligen helt enkelt till mobiltelefonen att försätta sig i flygplansläge utan någon mänsklig interaktion – något som sker genom Siri i Apples telefoner.
– Toyota tar säkerhet på största allvar och det här var ett spännande sätt att använda ny teknik och på så sätt få fram ett viktigt budskap – att få folk att uppmärksamma risken med att hantera mobiltelefonen under körning, säger Jan Casserlöv, marknadschef på Toyota Sweden AB, i ett pressmeddelande.
Arbetsgrupp:
Patrik Gyllström: Director B-Reel
Jason Mendes. Nordic ECD
Regner Lotz: Creative Director
Casper Christensen: Creative
Rene Schultz: Creative
Annette Piilgaard: Business Director
Charlotta Tibbelin: Account Director
Diana Wellendorf: Account Manager
Emma Narving: Account manager
Jacob Norremark: Assistant Copywriter
Stefan Arnoldus: Assistant Art Director