Media
I kortfilmen ”Vem vill vara din vän när du tappat glansen” spelar Håkan Hellström tränare till Mezzi, Zlaatan, Ronaldå och två Bæckhams."Han har pushat oss att våga göra en film som ingen artist av hans storlek skulle våga göra".
Media
Efter tv-bråket med fotbollsexperten Bojan Djordjic har förbundskapten Janne Andersson små marginaler när han ska bygga upp folkets förtroende, anser retorikkonsulten Elinor Falkman. Nu behöver han skapa nya rutiner för att hantera intervjusituationer: ”Det blir lite som det du försöker att lära dina barn när de blir arga, att inte ta konflikten”.
Media
Den kvinnohistoriska tidningen Historiskans konto på Facebook och Instagram blev shadow-bannat, utan förklaring. Frilanskreatören Johan Ståhlberg fick sina sidor hackade och har fortfarande inte fått kontakt med Meta. Trots nätjättens löften om att rätta till misstagen står många småföretag hjälplösa.
Media
Under onsdagen hade Expressen stormöte för att bland annat diskutera nedskärningar i verksamheten. Men mötet, som livesändes på Youtube, spreds offentligt. ”Nu hamnade länken utanför huset och vi fick en större publik än vanligt,” säger chefredaktören.
Media
I december 2022 togs Splay Ones samarbete med ArlaMat vidare från Youtube till Tiktok. På 50 dagar fördubblades antalet följare på plattformen och klippen har setts miljontals gånger. För Resumé berättar Splays Line Bomark om nycklarna till att varumärket blev en del av ”foodtok”. ”Om vi publicerar för sent kommer det bli supercringe”.
Media
”För att överleva måste man anpassa sig efter omständigheterna”, säger universitetslektor Marie Grusell. Och det kanske är precis det SVT har gjort när man steg för steg tillåtit fler personer med reklamkoppling att ta plats i rutan, inte minst i samband med Melodifestivalen.
Media
Pakt startar upp produktionsbolaget Rabbit's´s foot studios i Stockholm. Vd för satsningen är Alexander Aaseby Knyphausen som i 15 år drev produktionsbolaget Adamsky. Bolaget skall skapa gamingtrailers och ”forever-content” för den växande spelbranschen.
Media
Så sent som 2019 var det ett regelbrott att göra reklamsamarbeten samtidigt som man medverkade i Melodifestivalen. Nu är det fritt fram, så länge tävlingen inte nämns. ”Jag har inget svar på när reglerna ändrades,” skriver Melodifestivalens projektledare.
Media
Resumé tar hjälp av experterna Nino El Khoury (Frame) och Christoffer Åhlund (Nord DDB) för att reda ut rörelserna inom gaming du behöver ha koll på. ✓ Vanliga misstaget: ”Det kommer inte flytta några berg”. ✓ Inte för sent att hoppa på tåget: ”Kan fortfarande se ROI på sex gånger pengarna” ✓ Casen, influencerprofilerna och plattformarna att hålla koll på. ✓ Framtiden för annonsörerna i gamingvärlden: ”En brytpunkt för marknaden”.