Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

"200 nya iPad-prenumerationer om dagen"

Publicerad: 13 maj 2011, 05:05

Bonniers Popular Science har sålt 16 000 iPad-prenumerationer på tre månader. 95 procent är nya prenumeranter.


Nu ska de stora magasinsförlagen i USA börja erbjuda prenumerationer på iPad.

Men Bonniers, och Steve Jobs favorit påiPad Popular Science har redan sålt prenumerationer i tre månader. Systertidningen Popular Photography har sålt på iPad sedan i april.

Det går hyfsat. 16 000 iPad-prenumerationer på Popular Science och 3 500 på Popular Photography.

– Det är 150 till 200 nya prenumerationer om dagen i snitt, säger Gregg Hano på Bonnier Technology Group.

Prenumerationerna säjs via Apples Itunes och det stora problemet för förlagen är att Apple tar hand om all information om prenumeranterna. Nu finns det dock en ruta som prenumeranterna kryssa i om de även vill dela med sig av sin data till förlagen.

Cirka hälften av prenumeranterna på Bonniers iPadtidningar har kryssat i rutan. De har fått någon månad längre prenumeration i gengäld.

Anmärkningsvärt är att 95 procent av iPad- prenumeranterna, som gjort sig kända för Bonnier, är helt nya och har inte prenumererat på papperstidningen tidigare.

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.