Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag27.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

203 Web Group köper spansk vinbutik

Publicerad: 28 Oktober 2014, 08:48

Den börsnoterade mediekoncernen 203 Web Group köper den spanska vinbutiken Bodegashop.com. Butiken erbjuder ett sortiment av över 8 000 artiklar. Sajten ska drivas under portföljbolaget 203 Brands och behålla verksamheten i Barcelona.


Ämnen i artikeln:

203 Web Group

203 Web Group har sajter i 50 länder.

Nu står det klart att man köper en ny sajt – Bodegashop.com.

Köpeskillingen landar på 2 miljoner kronor i kontanta medel samt en tilläggsköpeskilling på 1 miljoner kronor om man når vissa mål.

Bodegashop.com är en av de stora dryckesgrossisterna i landet och har försäljningsrättigheter inom hela EU.

Sajten ska alltså drivas under 203 Brands, som är en inkubator och förvaltare inom 203 Web Group.

203 Brands investerar genom förvärv och egen utveckling i projekt med tydliga synergieffekter.

Vissa projekt utvecklas till egna bolag som exempelvis myTaste, medan andra drivs vidare inom 203 Brand.

– Detta är bra exempel på hur vi inom koncernen jobbar för att omvandla den trafik vi byggt upp till intäkter, säger 203 Brands vd Martin Lilliestierna i en kommentar.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

203 Web Group

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.