Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag17.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

29 miljoner besökare flydde – nu skrotar de betalväggen

Publicerad: 2 November 2015, 09:11

Skrotar betalväggen.

När brittiska The Sun lanserade sin betalvägg 2013 hade de 30 miljoner unika besökare – nu har de en miljon. Det har fått dem att tänka om.


Ämnen i artikeln:

The Sun

Nu skrotar The Sun sin betalvägg, enligt The Guardian. Redan i juni började de lägga ut en del gratismaterial – men i månadsskiftet november-december släpper de alla artiklar fria.

"När vi går in i denna nya eran för The Sun gör vi det i en stark position då vi har fått många lärdomar från eran med betalmaterial. Nu vet vet mer om våra läsare än innan. Vår senaste köp av Unruly, och vårt pågående samarbete med kollegor vid Storyful, stärker ytterligare vår position och kommer att spela en stor roll i hur vi utvecklar våra digitala annonsmöjligheter, skriver Rebekah Brooks, ny chef för News UK som ger ut The Sun, i ett mejl till personalen.

Med den skrotade betalväggen är målet att trappa upp konkurrensen till Mail Online.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

The Sun

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.