Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Actionköpet

Publicerad: 17 januari 2012, 15:46

Transition får nya ägare.

Medarbetarna på actionsportmagasinet Transition köper loss tidningen från Mediapuls.


– Det är bra för Transition att drivas av personer som har stor kunskap om branschen och på så sätt förstår vad läsarna vill ha och annonsörerna kräver. Vi jobbar aktivt med att öka och förvalta intresset för bräd- och actionsportkulturen i Sverige, säger Anders Neuman, chefredaktör för snowboard- och skatetidningen Tranistion som startades 2002.

Mediapuls köpte Transition från Swartling & Bergström Media för två år sedan. Nu köps tidningen loss av HUB Media, det vill säga chefredaktören
Anders Neuman, skribenten Viktor Josefsson och web-redaktören Nicklas Persson.

Upplagan är 14 000 exemplar med sju utgåvor per år. Läsarna är i åldrarna 12-40 år – personer som är intresserad av actionsport, musik och streetkultur.

Inom kort kommer sajten Transition.se att utvecklas ytterligare.

–  Med vår organisation och vårt kunnande kommer vi att vara redo för de utmaningar som finns såväl för print som för de digitala delarna. Vi kommer att lyfta upp och förbättra produkten med nya formelement och satsa än mer på digital utveckling säger Anders Neuman.

2006 belönades tidningens form med Svenska Designpriset av Cap&Design.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.