Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

AdCityMedia köper bolag i Norge

Publicerad: 21 Februari 2018, 09:07

AdCityMedia köper OOH-bolaget Prego Media i Norge som omsätter 32 miljoner norska kronor.


Ämnen i artikeln:

NorgeUtomhusreklamAdcity Media

Svenska AdCityMedia är specialiserade inom digital utomhusreklam. Nu utökar bolaget sin verksamhet i Norden genom köpet av norska Prego Media.
– Det kommer bli stort fokus på digitalisering de kommande åren, varför vi tror att AdCityMedias kunskap och kompetens är en perfekt match för att Prego ska kunna vara med och slåss om stora kontrakt och upphandlingar framöver. Jag tror att det här är en nyhet som kommer tas väl emot av de som förvaltar stora reklamkontrakt, säger Pregos styrelseordförande Thomas Haave i en kommentar.

Den norska utomhusmarknaden är starkt dominerad av de båda jättarna Clear Channel och JCDecaux. Målet är att Prego ska ta upp kampen om reklammiljonerna.
– Som vi tidigare kommunicerat har AdCityMedias redan genomförda förvärv integrerats mycket bra och vi har meddelat att vi ser på på andra och större marknader. En kombination av förvärv, uppstart av egna kontor och partnerskap ska ge AdCityMedia en global närvaro inom de kommande tre till fem åren, varför detta första steg tillsammans med Prego känns väldigt roligt och inspirerande, säger AdCityMedias vd Anders Axelsson.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.