Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Affären spricker - Mittmedia och Schibsted går skilda vägar

Publicerad: 2 December 2015, 08:39

Det blir ingen mediekoncern mellan Mittmedia och Schibsted, såsom det var planerat. Avsiktsförklaringen kommer inte att förnyas.


Ämnen i artikeln:

Svenska DagbladetSchibsted

De båda bolagen ingick letter of internt i maj månad, vilket löper ut imorgon. Nu har de beslutat att detta inte ska förnyas. Enligt planerna skulle Svenska Dagbladet och Mittmedia, med 18 morgontidningar, slås samman till ett bolag. Affären skulle praktiskt taget innebära att Mittmedia slukade Svenska Dagbladet.

Men affären passar sig inte nu, enligt Schibsted Sveriges chef Raoul Grünthal.

– Vi har haft bra diskussioner och bra förhandlingar med Mittmedia, men vi har kommit fram till att vi inte just nu kan föra detta i mål. Då går vi ut och säger det, säger Raoul Grünthal till Resumé.

Varför spricker det?
– Jag kan inte gå in på detaljer, men kan säga att vi inte har lyckats komma överens.

Tror du att det ändå kan ske mer samarbeten mellan er i framtiden?
– Vi får se. Vi tror generellt på mer samarbeten i branschen, men det är för tidigt att säga.

Schibsted och Mittmedia avslutar nu diskussionerna helt och fortsätter jobba i sina enskilda verksamheter.

Resumé söker företrädare i Mittmedia.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Ämnen i artikeln:

Svenska DagbladetSchibsted

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.