Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag29.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Aftonbladet byter informationschef

Publicerad: 25 Mars 2011, 12:00

Aftonbladet byter informationschef. Fredrik Lindén efterträder Nicke Franchell som blir projektchef på feature-avdelningen. Dessutom blir Pär Andersson ny reklamchef.


Ämnen i artikeln:

AftonbladetNicke FranchellFredrik Lindén

Fredrik Lindén. Foto: Aftonbladet.

Nils "Nicke” Franchell, 53, har arbetat i 23 år på Aftonbladet, bland annat som nattchef, biträdande redaktionschef, projektchef och chef för magasin som Söndag och Sportmagasinet. 2009 tog han över som informationschef efter Niklas Bodell som gick till SPP.

Nu byter Aftonbladet informationschef igen. Nicke Franchell blir i stället projektchef på feature-avdelningen.

Ny informationschef är Fredrik Lindén, 36. Han har arbetat på Aftonbladet i nio år, främst på redaktionella chefsposter, och under tre år som ordförande för journalisternas fackklubb. Han kommer närmast från befattningen som programchef på Aftonbladet TV.

Ny reklamchef blir Pär Andersson, 31. Han har arbetat på Aftonbladet i fyra år, de senaste två åren som ansvarig för Brand Extension på Sportbladet. Han har tidigare arbetat på Aftonbladets marknadsavdelning.

– Vi passar nu på att stärka vår organisation på kommunikationsområdet genom att skapa två skilda funktioner för information och reklam. Fredrik Lindén kommer att ansvara för intern och extern information och Pär Andersson för våra reklamköp och stora events, säger Anna Settman, Aftonbladets vd, i en kommentar.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.