Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag10.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Aftonbladet gör Melodifestivalen till road-movie

Publicerad: 23 Januari 2014, 15:39

Schlagerresan. Så kallas Aftonbladets nya storsatsning på Melodifestivalen. Upplägget innebär att Aftonbladet har ett samarbete med Opel där programledarna Torbjörn Ek och Helena Trus tar med gäster på en livesänd bilresa mellan festivalstäderna.


Ämnen i artikeln:

MelodifestivalenAftonbladet

– Nu flyttar vi fram positionerna dramatiskt för livesänd TV.  Schlagerresan blir vår mest avancerade satsning någonsin, säger  Tobias W Lindner, Aftonbladets nöjeschef i en kommentar.

Schlagerresan  inleds den 28 januari när Torbjörn Ek och Helena Trus kör till  Malmö för den första deltävlingen.

Bilen har fyra kameror som ger  tittarna en nio timmar lång livesändning från resan inför tävlingen.

Medresenärer  blir alltifrån Helena Papariziou, som är en av de artister som deltar i  Malmö, till Andreas Johnson och Richard Herrey.

– Kopplingen mellan  Schlagerresan och vår nya Opel Insignia är perfekt. Med  infotainsystemet IntelliLink kan man vara uppkopplad och ha tillgång  till sina mobila tjänster även i bilen och det ger bilen en naturlig  roll i Aftonbladets resa runt Sverige, säger Pia Brunn,  kommunikationschef Opel Sverige  i en kommentar.

Aftonbladet räknar  med att sända 70 timmar under festivalperioden på sex veckor – tittarna  kan också vinna Schlagerbilen genom att spela in en egen schlagervideo.

Aftonbladet  genomför också en rad andra nyheter kring Melodifestivalen – alltifrån  en Schlagerquiz till att Livefrågan byggs ut med ett moment som låter  Aftonbladets besökare betygsätta inte bara artisterna, utan hela SVT:s  sändning i realtid.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

MelodifestivalenAftonbladet

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.