Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Media
Publicerad: 1 Juni 2012, 06:57
Mindshare har utsett Josefine Kvarnström till Årets Mediesäljare.
Foto: Pressbild.
Josefine Kvarnström blev nominerad till Årets Mediesäljare för andra året i rad. Denna gång gick hon segrande ur striden och vann exempelvis mot den världberömde fotografen Bingo Rimér från Lejon Media. Aimée Shultz från SBS TV blev årets traffic/planner.
Minshare höll sitt event Purple People Award på Münchenbryggeriet under gårdagen. För femtonde gången utsåg man Årets Mediesäljare och vinnare blev Aftonbladets Josefine Kvarnström. Hon blev även nominerad förra året, men vann alltså i år.
Motiveringen lyder:
"Josefine Kvarnström kryssar vant mellan Aftonbladets olika medier och plattformar för att i en tät dialog med mediebyrån ta fram starka och banbrytande koncept för våra kunder, bortom de köpta annonsytorna...I Josefine har vi en klart lysande stjärna på mediesäljarhimlen."
Övriga nominerade var: Johan Larsson från TV4, Max Jansson från svd.se och den världsberömda fotografen Bingo Rimér från Lejon Media.
Spotifys Stefan Palmqvist vann priset förra året.
Aimée Shultz utsågs också till årets traffic planner på Purple People Award.
Motiveringen lyder:
"När dammet efter förhandlingsstriden har lagt sig är det upp till kanalernas tv-planerare att leverera kampanjerna. Att då ha Aimée Schultz som vår planerare på SBS TV känns verkligen tryggt....Ordet problem hör inte hemma i hennes vokabulär."
Mindshare ingår i WWP och är en av världens största mediebyråer med 6 000 anställda på 113 kontor i 82 länder. Mindshare Sverige har 63 anställda, varav 14 i Göteborg.
Karl-Johan Byttner