Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Aftonbladet har årets mediesäljare

Publicerad: 1 juni 2012, 06:57

Mindshare har utsett Josefine Kvarnström till Årets Mediesäljare.

Foto: Pressbild.

Josefine Kvarnström blev nominerad till Årets Mediesäljare för andra året i rad. Denna gång gick hon segrande ur striden och vann exempelvis mot den världberömde fotografen Bingo Rimér från Lejon Media. Aimée Shultz från SBS TV blev årets traffic/planner.


Ämnen i artikeln:

MindshareAftonbladetBingo Rimér

Minshare höll sitt event Purple People Award på Münchenbryggeriet  under gårdagen. För femtonde gången utsåg man Årets Mediesäljare och  vinnare blev Aftonbladets Josefine Kvarnström. Hon blev även nominerad  förra året, men vann alltså i år.

Motiveringen lyder:
"Josefine  Kvarnström kryssar vant mellan Aftonbladets olika medier och  plattformar för att i en tät dialog med mediebyrån ta fram starka och  banbrytande koncept för våra kunder, bortom de köpta annonsytorna...I  Josefine har vi en klart lysande stjärna på mediesäljarhimlen."

Övriga  nominerade var: Johan Larsson från TV4, Max Jansson från  svd.se och den världsberömda fotografen Bingo Rimér från Lejon Media.

Spotifys Stefan Palmqvist vann priset förra året.

Aimée Shultz utsågs också till årets traffic planner på Purple People Award.

Motiveringen lyder:
"När  dammet efter förhandlingsstriden har lagt sig är det upp till  kanalernas tv-planerare att leverera kampanjerna. Att då ha Aimée  Schultz som vår planerare på SBS TV känns verkligen tryggt....Ordet  problem hör inte hemma i hennes vokabulär."

Mindshare ingår i WWP  och är en av världens största mediebyråer med 6 000 anställda på 113  kontor i 82 länder. Mindshare Sverige har 63 anställda, varav 14 i  Göteborg.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.