Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Aftonbladet köper Tasteline

Publicerad: 9 Oktober 2008, 13:53

Aftonbladet Tillväxtmedier blir ny helägare till mat- och drycksajten Tasteline. Satsningen är en del i företagets satsning på interaktiva, redaktionella bolag.


– Förvärvet ligger helt i vår strategiska linje som går ut på att tvärbygga redaktionellt och att fortsätta vår satsning på interaktiva, redaktionella bolag, säger Mats Eriksson, vd för Aftonbladet Tillväxtmedier, i en kommentar.

Målet är nu att bli nummer ett.

Säljare är Svd och grundarna till sajten.
– Inom SvD har Tasteline ökat enormt i kännedom, nu tar vi nästa steg och säkrar Tasteline som Sveriges främsta community för mat och dryck, säger Anna Omstedt Lindgren, grundare av Tasteline.

Sajten, som består av drygt 1,8 miljoner recept, har nyligen genomgått en omfattande redesign.

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.