Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Aftonbladet lanserar ny live-tjänst på nätet

Publicerad: 12 mars 2010, 14:38

Aftonbladet storsatsar på en ny unik live-tjänst på nätet – ”SuperLive” – där läsarmedverkan ska maximeras.
Tjänsten, som har premiär i morgon kväll i samband med finalen av Melodifestivalen, ska placeras i topp på sajten – ovanför den ordinarie startidan.


Ämnen i artikeln:

Aftonbladet

Aftonbladets nya ”SuperLive” ska generera en ”massiv läsarmedverkan”, skriver Aftonbladet i ett pressmeddelande.

– Med SuperLive sätter vi fokus på vår livebevakning och en massiv läsarmedverkan. Det ska användas vid extrema händelser och evenemang som förväntas beröra en stor del av svenska folket, säger Andreas Aspegren, t f sajtchef på Aftonbladet, i ett pressmeddelande.

SuperLive ska samla ”nyheter, kommentarer, bilder och TV-inslag” och allt material uppdateras löpande.

– Med SuperLive får alla tittare framför tv-apparaterna en möjlighet att vara med här och nu. Med laptopen i knät kan de känna sig mer delaktiga än någonsin, säger Andreas Aspegren.

Det blir uppdaterade bildspel, direktsänd schlager-show i webb-tv med Josefine Sundström och Bert Karlsson som programledare, musikrecensenten Markus Larssons liverapportering och Torbjörn Eks blogginlägg, samt läsarnas chat- och twitterinlägg. Nyhetsartiklarna publiceras löpande utan att läsaren ska behöva ladda om sidan, meddelar Aftonbladet.

Premiär i morgon klockan 19.30.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Aftonbladet

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.